Verkkokaupan ohje
Toimitusehdot
Voimassa 11.11.2015 alkaen
Verkkokauppa
Scanlase (Oy Scan-Truck Ab y-tunnus FI0426647-1) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Kaikki Scanlasen myynnissä olevat tuotteet eivät ole tilattavissa verkkokaupan kautta vaan tällöin tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.scanlase.fi siirtämällä tuotteet verkkokaupan ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksaminen ja maksutavat
Scanlase verkkokaupassa ainoa maksutapa on lasku. Vaatimuksena että voi maksaa laskulla on henkilötunnus tai y-tunnus. Mikäli käytetään henkilötunnusta oma luottokielto tai salatut tiedot ovat esteenä kaupankäyntiä varten. Kaikilla ostoksilla on aina 14 päivää korotonta maksuaikaa. 14 päivän jälkeen voimaantuleva korko on merkitty laskuun joka asiakas on saanut tehtyään tilauksen.
Palautukset
Mikälli ostaja on yksityishenkilö ja tuotteen käyttötarkoitus on yksityishenkilön käyttö: Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautuksen yhteydessä asiakkaan tulee antaa henkilö- ja tiliyhteystietosi kirjallisesti Scanlasen asiakaspalveluun.
Mikäli palautat tuotteita, tarkastamme ensin että ne ovat yllä olevien ehtojen mukaisia ennen kuin hyvitämme tuotteista maksatun summan tai suoritamme vaihtoa. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.
Sähköpostitse: leif@scanlase.fi, otsikolla Scanlase palautus.
Postitse: Scanlase, Sippusholmen 47, 66640 Maxmo
Palautusosoite: Scanlase, Sippusholmen 47, 66640 Maxmo
Mikäli ostaja on yritys tai tuotteen käyttötarkoitus on yrityksen käyttö: Yritysasiakkaiden ja Scanlasen välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.
Tilausvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestin lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. Tilausvahvistuksessa näet: viitenumeron sijaan käytetty viesti, pankkitilinumeromme, laskun loppusumman, tilatut tuotteet eriteltynä, toimituskulut.
Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.
Toimitustapa ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjaamattomina toimituksina ellei asiakas erikseen pyydä että tilaus toimitetaan kirjattuna, kirjattuna asiakas voi seurata lähetystä lähetystunnuksella. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan.
Toimitusaika
Pyrimme postittamaan tuotteita jokaisena arkipäivänä. Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 21 päivää. Scanlasella ei ole varastoa Suomessa, vaan tuotteet toimitetaan yleensä Saksasta. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen leif@scanlase.fi tai postitse:
Scanlase
Sippusholmen 47
66640 Maxmo
Jos paketti on vioittunut postissa tai kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin tai kuljetuksesta vastanneelle yritykselle. Asiakkan tulee tarkistaa lähetyksen kuntoa vahingoista tai vaurioista ennen kuin hyväksyy sen vastaanotetuksi kuljettavalta liikkeeltä. Scanlase ei vastaa vahingoista jota kuljetusliike tai posti ovat aiheuttaneet.
Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Scanlase käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Scanlase sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.
Tietosuojakäytäntö
Scanlase pitää yksityisyyttäsi tärkeänä. Pidämme tietosuojakäytäntömme ajan tasalla ja alla olevassa tekstissä kerromme kuinka käsittelemme, suojaamme ja käytämme henkilötietojasi. Päivitys on tehty uuden, koko EU:n alueella voimassa olevan Tietosuoja-asetuksen, GDPR (General Data Protection Regulation), mukaisesti. Tietosuoja-asetus korvaa Suomen henkilötietolain. Uusi tietosuojakäytäntömme astuu voimaan 25. toukokuuta 2018.
Henkilötietojen käsitteleminen:
Uuden voimaan tulleen tietosuojalain takia tiedoitamme miten käytämme henkilötietoja.
Mitkä tiedot kerätään:
Ostettaessa tuotteen tai palvelun meiltä, saamme tiedon sekä henkilön että yrityksen nimestä, osoitteesta, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen, ja mahdollisesti lisäksi muita asiakkaan antamia tietoja. Lisäksi säästämme asiakkaan tilaus- ja huoltohistorian mahdollistaakseen vaivattoman palautus- ja huoltokokemuksen. Tiedot ovat meille olennaisia jotta voidaan toimittaa tuotteet ja suorittaa tilattu palvelu.
Mihin tiedot käytetään:
Toimittaakseen teidän tilaaman tuotteen tai palvelun.
Mahdollistaakseen tuotepalautukset ja takuukorjaukset.
Lähettääkseen meidän uutiskirjeitä tai ajankohtaisia tarjouksia.
Kuka pääsee käsiksi asiakastietoihin:
Scanlase henkilökunta ja mahdolliset tapauskohtaiset yhteistyökumppanit kuten esimerkiksi kuljetusyhtiöt.
Tietojen poisto:
Erillisestä pyynnöstä poistamme kaikki meidän tallentamat henkilö-, huolto- ja tilaustiedot. Ilmoita poistopyyntösi sähköpostitse osoitteeseen leif@scanlase.fi tai soita numeroon 0500-363 262
Tietojen tallentaminen:
Tiedot ovat tallennettuna turvallisesti verkkokaupan tietokannassa ja meidän omassa asiakasrekisterissä.
Asiakkaana teillä on oikeus kysyä mitkä tiedot teistä ovat tallennettuna. Lisäksi teillä on oikeus ilmoittaa päivitystä varten uudet yhteystiedot.
Evästeet
Eväste on tiedosto jonka meidän sivusto tallentaa automaattisesti laitteellesi kun vierailet meidän sivuilla. Evästeet ovat pakollisia mahdollistaakseen sisäänkirjautumisen verkkokauppaamme, lisäksi näiden kautta keräämme tietoa verkkosivun käytöstä. Tämän tiedon avulla voimme kehittää palvelumme entistä paremmaksi. Evästeitä on olemassa eri tyyppisiä joiden toimintatarkoitus on eri riippuen mihin yllämainittuun käyttöön eväste on tarkoitettu.
Scanlase verkkosivulla ei ole ulkopuolisia evästeitä, tarkoittaen että meidän sivusto ei hyödytä evästeitä mainontaan, mainosverkostoihin eikä seurantapalveluihin. Huomaa kuitenkin että omista evästeasetuksista riippuen vierailessasi muilla sivustoilla tai käytettäessä muita palveluja, ne voivat mahdollisesti hyödyntää scanlase sivuston tuottamia evästeitä.
Evästeiden estäminen on mahdollista kävijän omassa selaimessa. Mikäli evästeet ovat estetty emme voi taata sivustomme toimivuutta.
Mikäli et estä evästeiden käytön selaimellasi, katsomme sinun hyväksyneen meidän evästeiden käytön.